Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Motivace rodičů při výběru alternativních mateřských škol - Maria Montessori
Růžičková, Tereza ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Cílem této bakalářské práce s názvem: "Motivace rodičů při výběru alternativních mateřských škol - Maria Montessori " je detailněji popsat a zanalyzovat reformní pedagogiku Marie Montessori, vývoj předškolních Montessori zařízení v České republice a porovnání s tradičními mateřskými školami. Dále má za cíl představit konkrétní využití principů Montessori pedagogiky ve zvoleném zařízení a nastínění ostatních alternativních pedagogických směrů. V empirické části je využito výzkumné metody rozhovoru s rodiči v Montessori školce. Rozhovor je čistě anonymní a cílem je zjistit, za jakým účelem dávají své děti do dané školky, co od toho očekávají a zda Montessori pedagogiku uplatňují i mimo ni. KLÍČOVÁ SLOVA Maria Montessori, alternativní vzdělávání, mateřská škola, elipsa, svoboda dítěte
Aplikace principů připraveného prostředí podle M. Montessori v podmínkách základní školy praktické
BENEDIKTOVÁ, Erika
Úvodní část práce seznamuje se základními oblastmi a principy pedagogického systému Montessori s důrazem na princip připraveného prostředí. Další část je věnována příkladům vytvořeného připraveného prostředí v odborné literatuře a v navštívené škole. Závěrečná část pojednává o aplikaci principů připraveného prostředí při vzdělávání žáků se speciálními edukačními a seberealizačními potřebami na příkladu vlastní pedagogické práce. Přílohu tvoří soubor používaného didaktického materiálu.
Pedagogika a škola Marie Montessori v České republice
Glaserová, Barbora ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce "Pedagogika a škola Marie Montessori v České republice" v teoretické části popisuje život Marie Montessori, principy Montessori pedagogiky a vývoj škol s Montessori zaměřením na území České republiky. Praktická část se věnuje případové studii pražského gymnázia s Montessori principy a dotazníkovému šetření mezi řediteli Montessori škol.
Alternativní přístup vzdělávání a pedagogika Montessori
GONDEKOVÁ, Renata
Práce se zabývá alternativním školstvím, především pedagogikou Montessori, jejími výchovnými a vzdělávacími principy a charakteristikou předškolního vzdělávání. V hlavní části je porovnána mateřská školka Montessori s běžnou mateřskou školkou.
PEDAGOGIKA MARIE MONTESSORIOVÉ A JEJÍ VYUŽITÍ V NÁBOŽENSKÉ VÝUCE
HÄUSL VAD, Soňa
Práce se zabývá pedagogikou Marie Montessoriové a jejím využitím v náboženské výuce. Cílem práce je představit základní principy Montessori-pedagogiky a poukázat na možnosti využití těchto principů v rámci náboženské výuky. Teoretická část představuje životopis Marie Montessoriové, její dílo, antropologické pozadí a základní principy její pedagogiky. Dále se zaměřuje na ty části její práce, které souvisí buď implicitně nebo explicitně s náboženskou výukou. V praktické části je představena práce italské katechetky Sofie Cavalettiové, která se inspirovala pedagogikou Marie Montessoriové. Sofie Cavalettiová vedla v šedesátých letech minulého století v Římě katechetické centrum. V několika římských farnostech zřídila átria, ve kterých bylo používáno metod Montessori-pedagogiky. Dále je v práci uvedena metoda Godly Play vyvinuta americkým teologem a knězem episkopální církve Jeromem W. Berrymanem, který se inspiroval jak prací Marie Montessoriové, tak Sofie Cavalettiové.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.